Wednesday, May 11, 2011

Gelagat Penyokong Kelantan

Ada Pulak!!! Cuba korang tengok video bawah ni...

NEGERI SEMBILAN VS KELANTAN
STADIUM TUANKU ABDUL RAHMAN PAROI, SEREMBAN, NEGERI SEMBILAN.
10 MEI 2011


Ada Pulak!!! Inilah gelagat salah seorang penyokong Kelantan sebaik sahaja selesai perlawanan Liga Super Negeri Sembilan vs Kelantan pada 10 Mei 2011 di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, Seremban. Dia buat begitu tanda tak puas hati apabila pengadil perlawanan malam itu mengatakan jaringan Khalid Jamlus beberapa saat sebelum tamat 90 minit perlawanan tidak sah kerana outside.

Harus diingat... yang datang ke stadium bagi menonton perlawanan bolasepak tidak kira lelaki atau perempuan, kanak-kanak ke dewasa ke.... Jadi mengapalah buat tak senonoh lagu tu???

Ada Pulak!!!

23 comments:

Anonymous said...

Outside ke offside????

hamizah afifah said...

perghh...x perasan pula..ade juga kt studium ari tu...ish2...

Anonymous said...

X nak bg Blogger N9 yg lain Share ker? Ngeh Ngeh Ngeh....Best ni...dah penat asyik kene hentam ngn kelantan jek....Penyokong Paling Bertamadun....Bolossss

Anonymous said...

blgger ni best jgk...offside dibedalnya outside....bakar bendera tindakan tak bertamadun campur penakut..kalu berani, provok orang la...kalu nak tau langit tinggi ke rendah..lepas tu bertndanglah ke gelanggang lawan..baru terbukti berani..tunjuk lagak bakar bendera orang kat tempat sendiri, budak darjah 3 pun gelak kalu mengaku hebat...khkahkah...pengadil msia memang tahap gaban macam tu la jgk ssetengahnya...macam taikkk!!!kalu x pandai, kalu xleh nak adil, jangan jadi pengadil!!!! (ini komen penuh emosi..)

Anonymous said...

org kelate mmg camtu hahahah!!

Headbang ShahruL said...
This comment has been removed by the author.
Ada Pulak!!! said...

Terima kasih semua kerana layari dan komen di blog Ada Pulak!!! dalam post "Gelagat Penyokong Kelantan".

Memang ramai yang menjadikan rakaman video ini satu isu sehingga tercetusnya pertengkaran antara penyokong Kelantan dan Negeri Sembilan.

Sebenarnya tujuan Ada Pulak!!! tunjukkan rakaman ini sebagai tontonan kepada anda semua bagi membuat penilaian akan perbuatan tidak sopan salah seorang penyokong Kelantan ini. Bukan tujuan menghentam tetapi sekadar memberitahu bahawa perbuatan sebegini kalau boleh perlu dielakkan terus dari berlaku. Kerana kita semua sedia maklum, bahawa bukan hanya lelaki dewasa sahaja yang hadir menyaksikan perlawanan bola, tetapi kanak-kanak, wanita tidak kira umur dan bangsa, semuanya dah minat bola sekarang dan sanggup datang ke stadium beri sokongan. Jadi, "PERSEMBAHAN" sebegini tidak manis dilihat oleh mereka.

Kepada penyokong Kelantan, janganlah melenting. Kebetulan yang melakukan aksi sebegini adalah orang kamu. Jika ditakdirkan penyokong Negeri Sembilan melakukan aksi sebegitu, sudah tentu aksi mereka juga dipost diblog ini untuk memberitahu perbuatan mereka salah. Ada Pulak!!! pernah menge"post" tentang Penyokong Negeri Sembilan yang buat protes ketika pasukan Negeri Sembilan asyik kalah dulu, suatu ketika dulu. Tapi, jika anda baca post ucapan Selamat Tahun Baru, Ada Pulak!!! ada mengatakan bahawa tahun baru post baru. Oleh itu yang ada di blog ini sekarang adalah dari post bermula tahun 2011. Jadi tiada istilah yang menyatakan bahawa blog ini berpihak kepada pihak tertentu. Kepada penyokong Kelantan, Ada Pulak!!! harap janganlah bila cerita memuji pasukan Kelantan, anda lupa diri, tapi bila cerita tak baik timbul, anda mengeji. Penyokong anda menghina penyokong Negeri Sembilan bakar bendera, tetapi adakah gambar itu benar atau tidak kita sendiri tidak tahu. Cerita itu tersiar di Buletin Utama TV3. Tetapi bila rakaman kurang sopan penyokong anda hanya tersiar di blog ini, anda melenting macam satu dunia dah tahu tentang rakaman video ini.

Berkenaan dengan Outside dan Offside, Ada Pulak!!! mengaku Ada Pulak!!! salah taip. Tentang rakaman video ini, Ada Pulak!!! minta maaf, tak boleh nak bagi sesiapa untuk syer sebab Ada Pulak!!! tidak mahu rakaman ini dijadikan sebagai tujuan lain dari tujuan asal Ada Pulak!!! yang hanya mahu memberi nasihat. Ada Pulak!!! minta maaf jika perbuatan dan tutur kata Ada Pulak!!! melampau bagi anda semua.

Sekian,

Ada Pulak!!!

Anonymous said...

video betol ker palsu ni?? kena sumpah laknat dulu baru boleh tahu palsu ke tidak..

Khairul said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Bagi ambo.. perbuatan ini dan tak sepatutnya berlaku serta sungguh memalukan walaupun skadar utk menunjukkan tanda protes keputusan pengadil... semua org semua kena akur...tapi bagi ambo isu membakar bendera negeri kami sepatutnya tidak berlaku kerna bendera lambang kedaulatan sesebuah negeri yg impaknya lebih besar dari perbuatan melodeh sluar itu... utk semua berhati2 dlm perbuatan kita kerna kita tak mungkin tau sejauh mana kesan yg perlu ditanggung dari impak perbuatan kita.. yang perlu dilakukan.. memohon maaf secara terbuka pada seluruh rakyat kelantan diatas kesilapan itu tanpa melontarkan berbagai2 alasan utk meokong kenapa tindakan itu berlaku...

anti-n9 said...

memamg perbuatan sebegini mmg memalukan..saya sbgai fans kelantan mitak maaf belak0 atas org hok bengong ni sorang...tapi buat admin Ada Pulak!jangan nak salahkan semua penyokong Kelantan!ni dah kira sensitif nih...jgn nak mainkan perasaan org Kelantan..yg ko komen pasal semua penyokong Klantan apsal bro...???komen pasal org yg x senonoh tu sudahlah...jangan nak menegakkan semula benang yang basah..kawe harap admin Ada Pulak paham..

Anonymous said...

tu tanda protes sbb penyokong negeri sembilan bakar bendera kelantan. Gelagat penyokong Negeri Sembilan bakar bendera Kelantan xnak masuk ke dalam blog ni baru la adil.

Anonymous said...

bodoh admin...masa rakyat n9 bakar bendera kelate ...ada ko post???klau ko post..kira ok r..sama adil..tp klau ko x post nmpk sgt ko bengap bodoh gampang...nmpak sgt ko anti2 negri....admin anti kelate....abis semua page tersebar video ni kt page2 lain..admin klu niat ko baik,aku halal tp klau ko ada niat lain kt rakyat kelate...sampai mati aku x maaf...

Anonymous said...

sebarkan la admin...semoga dpt blsan nt..

Anonymous said...

admin batu api...ini saat2 admin tunggu...lancau admin

Ada Pulak!!! said...

Korang semua ni tak faham ke Ada Pulak!!! dah kata... rakaman video tu sebagai nasihat pada orang ramai terutama peminat bolasepak agar tidak membuat "PERSEMBAHAN" selepas habis perlawanan. Kan Ada Pulak!!! dah kata, kalau orang dewasa yang tonton takpelah... ini budak dan anak dara orang pun ternampak!!!

Pasal bakar bendera, untuk pengetahuan semua yang tak puashati... Ada Pulak!!! nak bagitahu bahawa Ada Pulak!!! tak tahu menahu pasal bakar bendera. Keluar kat berita pun Ada Pulak!!! tak tahu. Ada Pulak!!! hanya tahu pasal bakar bendera melalui mulut orang. Ada Pulak!!! takkan post perkara yang Ada Pulak!!! sendiri tak nampak. Takkan ada pulak nak mengiakan benda yang Ada Pulak!!! tak tahu menahu langsung???

Untuk orang yang kuat maki Ada Pulak!!! Ingatlah tuduhan anda melulu tanpa mengetahui niat Ada Pulak!!! ingat Ada Pulak!!! nak maafkan??? Kalau Ada Pulak!!! niat nak memalukan Kelantan, dah lama Ada Pulak!!! kirim video ni ke seluruh stesyen yang ada kat Malaysia ni. Fikirlah!!! Kenapa Ada Pulak!!! tak buat begitu??? Niat Ada Pulak!!! hanya nak tegur tak kiralah siapa dalam rakaman video tu termasuk orang ramai jangan buat "SHOW" begitu je. Itupun nak marah??? Itupun nak maki??? Jangan ingat maki orang tak dapat dosa.

Nasihat Ada Pulak!!! korang semua baca balik satu persatu perkataan Ada Pulak!!! dekat post "GELAGAT PENYOKONG KELANTAN"... Jangan baca sekali imbas pastu pandai kutuk!!! Baca dan fahamkan. Baru korang semua tahu tujuan Ada Pulak!!! post rakaman video tu. Perlu diingat. Ada Pulak!!! tak pernah keluarkan perkataan kesat kepada anda. Sebab Ada Pulak!!! tahu adab. Sebab itu, bila Ada Pulak!!! baca maki korang tanpa usul periksa sesedap rasa nak maki anak orang, dari situ, fahamlah Ada Pulak!!! korang ni jenis manusia yang bagaimana.

Sekian,

MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA.

Ada Pulak!!!

Anonymous said...

fan klntn: korang ni mmg payah nk terima kenyataan yg pahit. Dalil dh byk sgt... kalau kalah jer, ada le harta bnda yg rosak. bgaduh, bikin kecoh. seantero tanah melayu pun dah tau korang mmg tak btamadun. Korang rs hebat tp dlm masa yg sama, korang menunjukkan sisi akal korang yg dangkal. Aku cabar korang. boleh x korang buktikan tkde kekecohan mcm sejarah sblum ni kalau korang kalah apa2 game final lepas ni. Org ada agama xkan btelanjang mcm tu. Org ada agama pun xkan merosakkan harta benda awam. Korang rs la, lepas apa yg korang dh buat ni, korang nk dikelaskan dlm kategori mana? mmg memalukannnn

Anonymous said...

WOI ADMIN KAU MACAM CIBAI LA.... KALO ADE ORG MCM KAU KAT KELANTAN MMG MAMPOS LA KAU KNE PIJAKKKK

Anonymous said...

baise la... beruk pantai timur... nk ckp ape lg..

Anonymous said...

better delete je post niy~
wat org gaduh ..huru hara ..
x rase bersaLah ke ?
jdik batu api sesame kaum mLayu ..
dLm 1 negeri ..tak sume org baek La ..
saLah org snang sgt nampak ..kLau sLh sendiri bkn maen Lg kann ??
kang kate KOLOT ..marah pLak ..
jgn asek nk carik sLh org je ..

Anonymous said...

yg komen pon same !
gang igt org2 kampon ang tuh hebat2 ka ?
sume bpelajaran ka ?ang yg duk kutok mengata pon sama jahat !
dasar muLot Longkang ..
ang bising2 wtpa ?ang rasa ang hebat ?
mcm peLaq je nk habaq ang !
taw nk ngutok ja ..
ang tuh patot servis dLu otak tuh kasi betoi sket ..
tak pon samak je pat blaih kaLi ..
jgn dok jadik anak harem yg tau nk mengomen ja !tp pangai 2x5 ja !

Anonymous said...

ape daa!kte negeri serambi mekah tp ... neh kerh contoh2 yep...astafirullah al-azim...

Anonymous said...

gorm supo badok air ! kerh ! kerh ! kerh !